Στο μάθημα της Τεχνολογίας
Από τους πιο σημαντικούς στόχους της εκπαίδευσης σε μια εποχή τεχνολογικής έκρηξης, όπως αυτή που διανύουμε, είναι η εξοικείωση του μαθητή – και κατ’ επέκταση του μέσου πολίτη – με την τεχνολογία. Το μάθημα της Τεχνολογίας δεν ανήκει στα «παραδοσιακά» μαθήματα. Αποτελεί ένα αντικείμενο στο οποίο αποκρυσταλλώνεται μια νέα εκπαιδευτική φιλοσοφία. Όπως αναφέρεται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, στόχος του μαθήματος της Τεχνολογίας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές – ανεξάρτητα από τις μελλοντικές επαγγελματικές επιλογές τους – το τεχνολογικό περιβάλλον στο οποίο ζουν μέσα από τις καθημερινές εμπειρίες τους (μεταφορές, συγκοινωνίες, συσκευασία, προώθηση προϊόντων κ.ά.), και να εξοικειωθούν με την τεχνολογική έρευνα, η οποία αποτελεί βασικό εργαλείο εξέλιξης και οικονομικής ανάπτυξης στις σύγχρονες κοινωνίες. Στο πλαίσιο της καταπολέμησης του τεχνολογικού αναλφαβητισμού το μάθημα της Τεχνολογίας στοχεύει στην καλλιέργεια πρακτικών ικανοτήτων που αναπτύσσονται κατά το στάδιο κατασκευής των διάφορων αντικειμένων από μέρους του μαθητή, αλλά και στην απόκτηση γνώσεων που αφορούν τη μεθοδολογία επίλυσης τεχνολογικών προβλημάτων, όπως είναι η αναζήτηση, η συγκέντρωση και η επεξεργασία πληροφοριών.
Β’ Τάξη (Μάιος 2010)
Παρουσίαση της Ομαδικής Εργασίας στην Τεχνολογία, στον αύλειο χώρο του Γυμνασίου Μουζακίου.
Β’ Τάξη (Ιανουάριος 2011)
Βιωματική επίσκεψη στην παραγωγική μονάδα "Τζάμπο" στο Αγναντερό Καρδίτσας. Προσωπική συνέντευξη από τον Διευθυντή κ. Σωτηρίου. Οι μαθητές του Β1 τμήματος ρώτησαν για την παραλαβή και τοποθέτηση των εποχιακών προϊόντων για τις Απόκριες του 2010. Λήψη φωτογραφιών. Συγκέντρωση υλικού για τη συγγραφή του ομαδικού έργου.
Β’ Τάξη (Ιανουάριος 2011)
Βιωματική επίσκεψη στην παραγωγική μονάδα κατασκευής τεντών "Γιαννακάκης" στο Αγναντερό Καρδίτσας. Προσωπική συνέντευξη από τον Διευθυντή κ. Γιαννακάκη. Όλοι οι μαθητές του Β1 τμήματος ρώτησαν για τη γραμμή παραγωγής. Λήψη φωτογραφιών. Συγκέντρωση υλικού για τη συγγραφή του Ομαδικού έργου.
Β’ Τάξη (Φεβρουάριος 2011)
Αυτοψία σε μια παραγωγική μονάδα εκτροφής και εκγύμνασης αλόγων για συμμετοχή σε ιπποδρομίες στη Λαζαρίνα Καρδίτσας. Προσωπική συνέντευξη από τον Διευθυντή της Ιπποτούρ κ. Όκκα, κτηνίατρο. Υποβολή ερωτήσεων από όλους τους μαθητές του Β2 για τη γραμμή παραγωγής. Λήψη φωτογραφιών του μηχανήματος εκγύμνασης των αλόγων. Συγκέντρωση υλικού για τη συγγραφή του ομαδικού έργου.
Β’ Τάξη (Φεβρουάριος 2011)
Οι μαθητές της Β' Τάξης αποφάσισαν με ψηφοφορία να κάνουν αυτοψία στην "Τεχνοτροπία", εργοστάσιο επεξεργασίας ξύλου στο 1ο χλμ. Μουζακίου - Μαυροματίου. Ένας από τους Διευθυντές, ο κ. Δημήτριος Γκαραβέλας μας υποδέχθηκε, μας ξενάγησε και απάντησε με προθυμία στις ερωτήσεις των μαθητών.
Β’ Τάξη (Μάρτιος 2011)
Παρόλες τις αντίξοες καιρικές συνθήκες οι μαθητές της Β' Τάξης επισκέφθηκαν το εργοστάσιο παραγωγής ξύλινων κουφωμάτων "Αφοι Τσίγκα" στο Μουζάκι Καρδίτσας. Ένας από τους Διευθυντές, ο κος Βασίλης Τσίγκας, υποδέχθηκε τους μαθητές και τους ξενάγησε στο εργοστάσιο. Παρακολούθησαν τη γραμμή παραγωγής κατά την παραλαβή, κοπή, επεξεργασία και βαφή ενός κουφώματος που πρόκειται να διατεθεί στη νησιώτικη Ελλάδα.
Β’ Τάξη (Φεβρουάριος 2012)
Οι μαθητές της Β' Τάξης επέλεξαν να δουν από κοντά το εργαστήριο παρασκευής Αρτοσκευασμάτων "Καφφές", επιχείρηση που υπάρχει από το 1917 στο Μουζάκι Καρδίτσας. Ο Διευθυντής κ. Κατσαρός, ξενάγησε τους μαθητές.
Β’ Τάξη (Μάιος 2014)
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο της Βατσουνιάς καθώς και σε εργοστάσιο εμφιάλωσης μεταλλικού νερού.